Badminton Vereniging Almere

Van de voorzitter

Woensdagavond 29 juni 2016 heeft er op uitnodiging van ons bestuur een bespreking plaatsgevonden met Clemens Wortel, voorzitter van Badminton Nederland. Dit gesprek leek ons nodig om in ieder geval onzerzijds in communicatieve zin de lijnen open te houden met BNL. Een aantal onderwerpen is tijdens deze bespreking de revue gepasseerd, waaronder een aantal die je gerust als heikel zou kunnen omschrijven.

Clemens Wortel zal zich nader op de hoogte stellen van hetgeen we naar voren hebben gebracht en de verwachting is dat we op korte termijn onze vragen beantwoord krijgen.

Inmiddels heeft Clemens Wortel al wel aangegeven dat hij vindt dat we toch de volledige competitiebijdrage moeten betalen voor de onvolledige poules, omdat BNL ook niets aan dit probleem zou kunnen doen. Daar komen we dus niet uit, want wij vinden dat BNL wel degelijk verwijtbaar gedrag heeft getoond door jarenlang geen enkele actie op dit probleem te ondernemen. Van een bondsbestuur mag je juist wel actie verwachten en dan hebben we het nog niet over het feit dat we op een brief inzake deze kwestie meer dan een jaar op antwoord hebben moeten wachten. Nee, dit gaan we aan een derde partij voorleggen, want zo zijn we niet getrouwd ook al is er slechts sprake van een verstandshuwelijk.

Als we inzake de andere onderwerpen een reactie van BNL hebben ontvangen zullen wij onze leden na de zomervakantie op onze site informeren, dat spreekt vanzelf.

Met de gemeente Almere zijn we nog altijd in overleg omtrent het hergebruik van de Bowlshal. De gemeente heeft de voormalige bowlshal aan een technische schouw onderworpen en geconcludeerd dat er onderhoudstechnisch niets mis is met de hal. We gaan er van uit dat we nu toch voor aanvang van het nieuwe seizoen hom of kuit hebben, want we hebben er al 2,5 jaar wachttijd opzitten. Ook over deze vorderingen zullen wij u op de hoogte houden.

Bij aanvang van de exploitatie van ons sportcomplex, al weer 22 jaar terug, heette onze sporthal, De Parkonhal. Een aantal oudgedienden zal zich dat ongetwijfeld nog kunnen herinneren. Daarna heetten we jarenlang Sportcomplex De Toekomstgroep, aansluitend Sportcomplex Carl Dekker en Sportcomplex RCS. Ons sportcomplex gaat nu al weer een jaar door het leven als Sporthal Raggers. Waarom dit stukje historie? Wel, onze vereniging heeft met Parkon afgesproken dat zij een advertentie zullen nemen en daarmede is Parkon Parketspecialisten een klein beetje terug van weggeweest en zowel Parkon als ons bestuur zijn daar blij mee.

En we hebben een nieuwe hoofdsponsor voor het eerste team en twee co-sponsors bovendien. De namen van deze sponsors zullen we voor aanvang van het nieuwe seizoen vrijgeven. Het wachten is op het nieuwe shirt en zodra dat er is zullen we een persmoment inlassen en tevens de nieuwe sponsorleverancier van de shuttles aankondigen.

We hebben een mooi seizoen achter de rug. We zijn 'slechts' vicelandskampioen geworden, maar dat is op zich ook een mooie prestatie. We speelden met 20 seniorenteams competitie en eveneens 20 jeugdteams en er werden goede resultaten geboekt en kampioenschappen behaald. Ook waren er individuele kampioenschappen bij de jeugd en Georgy van Soerland deed ook weer een aantal malen met fraaie seniorentitels van zich spreken.
Prima bezette clubkampioenschappen, mastertoernooien, zowel bij de junioren als de senioren, wat willen we eigenlijk nog meer.

En we hebben de Jeugdspelen in Rendsburg van 28 juli tot en met 2 augustus 2016 nog voor de boeg en de badmintonners zullen met een grote afvaardiging aanwezig zijn en dat is zonder meer de verdienste van Stephan Melein, die overigens zelf ook bij de Jeugdspelen aanwezig zal zijn.

We moeten onze vele vrijwilligers dankzeggen voor hun inspanningen van het afgelopen seizoen, maar we moeten ze ook al bedanken voor hetgeen ze reeds verricht hebben voor het komend seizoen! Want een ieder vindt het heel normaal om op 29 augustus 2016 weer de hal binnen te stappen en lekker tegen de shuttle te slaan, maar dat kan alleen maar dankzij onze vele actieve vrijwilligers! Denk in dit kader ook aan de ledenpasjes die met ingang van het nieuwe seizoen ook tevens klantenpassen zullen zijn bij Autoradam. En bijvoorbeeld de samenstellingen van de competitieteams, het toepassen van de speelsleutels, het indelen van de bardiensten enz. enz. Gigantische klussen!

Namens het bestuur wens ik een ieder een heerlijke vakantie toe en we zien u graag weer in het nieuwe seizoen.

Henk Staats

Tot nu toe 9 reacties op dit bericht. Reageer ook ↓.

  1. Cock op 14-07-2016 om 09:54 uur

    Beste Henk,

    Allereerst gefeliciteerd met het vinden van een nieuwe hoofdsponsor. Ik weet hoe belangrijk dit is om ons eerste team in de top te laten blijven, en ik weet ook dat het vinden van een hoofdsponsor bepaald geen sinecure is. Dus goed gedaan.

    Een opmerking t.a.v. de bowlshal, ik ruim iedere week een aantal badmintonnetten op vanwege de gymlessen die overdag worden gegeven. Hierbij worden de palen en netten in de Bowlshal geplaatst. Het valt me op dat de hal enorm muf ruikt. Wellicht is het een goeie suggestie dat de gemeente wat investeert in ventilatie (ramen, roosters oid), wellicht is de hal dan beter te verhuren.

    Tenslotte de competitieperikelen: ook ik heb een aantal suggesties gedaan om de competities aantrekkelijker te maken (bv. poules van 10 teams). Ik heb dat in mijn wekelijkse verslagjes gemeld en daarop een discussie gehad met Niels, de competitieleider NHN. daarna hebben we dat nog eens formeel aangevraagd via een brief van de vereniging. Ik gok dat hier ook geen reactie op is gekomen (de huidige competities (16/17) bestaan "gewoon"weer uit 8 teams). Met het gevaar Niels weer te betichten dat hij z'n vrijwilligerswerk niet goed doet vind ik deze gang van zaken behoorlijk laks. Laat ik het anders stellen: als ik op mijn werk een brief van een klant bewust niet beantwoord rest mij maar 1 gang, dat is de uitgang.

    Cock

  2. Henk Staats op 14-07-2016 om 10:23 uur

    Beste Cock,

    Ook wij zijn meer dan blij met de nieuwe hoofdsponsor en als we er mee naar buiten komen zal het een verrassende naam zijn.

    Wat de mufheid in de bowlshal betreft, ik zal de techneuten vragen daar aandacht aan te schenken, want zoals je weet ben ik maar een eenvoudig voorzitter die van onderhoudstechnische zaken vrijwel niets weet. Overigens de gemeente investeert nimmer in ons complex. Alles wat we tot nu toe gedaan hebben in het kader van bijvoorbeeld de vergroening van het complex, een bedrag van circa € 500.000,--, heeft de stichting zelf betaald.

    Dan de omvang van de poules. Ook voor de junioren hebben we het verzoek ingediend om de poules uit te breiden naar tien teams om een oplossing te vinden voor de onvolledige poules. Daarbij hebben we ook aangegeven dat als er clubs over onvoldoende zaalruimte beschikken, deze wedstrijden bij ons in de hal gespeeld kunnen worden, gratis vanzelfsprekend. Ook niets op gehoord......

    We zullen jouw punt ongetwijfeld naar voren brengen in een vervolggesprek, want ik neem aan dat dit er wel komt.

  3. Nils op 14-07-2016 om 17:01 uur

    Korte reactie op de vraag van poules van 10: Ik weet niet of dat de oplossing is. Ook daar zul je dan ongetwijfeld weer het probleem krijgen van onvolledige poules. Dat wil niet zeggen dat dit onderzocht wordt.

    Het kan ook zo maar zijn dat spelers stoppen omdat ze 14 wedstrijden meer dan zat vinden. 18 wordt dan wel erg veel en dubbele weekenden ziet ook niet iedereen zitten.

    Ik kan zelf geen officiele verzoeken vinden die aan mij gestuurd zijn, maar ik was dan ook niet de RCW leider van NH. In de laatste berichten lijkt dat wel zo te zijn, maar helaas is dat niet zo...
    Ook ik hoop dat we niet steeds minder teams krijgen en dat de poules zo vol mogelijk worden. Dat is voor mij ook veel leuker. Ook ik vind het vervelend om steeds slecht nieuws te moeten vertellen. Maar ik ben wat betreft alleen een doorgeefluik en voer slechts uit wat ik krijg.

    Mochten jullie toch specifieke vragen hebben, dan weten jullie mij te vinden!

  4. Henk Staats op 14-07-2016 om 19:28 uur

    Beste Nils,

    Ik denk dat we het mogelijk moeten maken dat (teams van) verenigingen kunnen opteren of ze in een poule van acht of tien teams willen spelen. Geef 'de klant' wat hij wil. Moet toch mogelijk zijn met alle moderne technologie.

  5. Johan op 17-07-2016 om 18:02 uur

    Beste Cock,

    Ten aanzien van de ventilatie van de bowlshal staat deze reeds enige tijd uit omdat mensen het leuk schijnen te vinden om de techniek op het dak te gebruiken als afval emmer. dit moeten we eerst oplossen alvorens het weer aan kan.

    Wel dank voor de melding.

    MvG,

    Johan

  6. Jos K. op 18-07-2016 om 01:18 uur

    Sorry, zal het niet meer doen...

  7. Nils op 18-07-2016 om 16:50 uur

    Henk,

    Als we clubs zelf laten kiezen, dan wordt het nog lastiger. Je zou idd verwachten dat dit met de moderne technieken zou moeten kunnen, echter hebben wij die technieken nog niet en moeten we behoorlijk, nog gewoon met het handje doen.

    Ik heb daar de middelen en de kennis niet voor. Weet jij een slim persoon met programeer kennis die een gebruiksvriendelijk systeem/programma kan maken waarbij alles wat wij nodig hebben om een programma van meer dan 300 teams en meer dan 40 afdelingen in elkaar te zetten?

    Dat zou mij (en de bond denk ik ook) gelukkig maken :)

  8. Krijn op 18-07-2016 om 16:54 uur

    Tsjah, wie zou zoiets kunnen doen…

  9. Henk Staats op 18-07-2016 om 19:08 uur

    Ja, die zou dat kunnen.

Reageer op dit bericht (“Van de voorzitter ↑”)

(wordt niet getoond op de website)
(wordt aan uw naam gekoppeld)
(nee invullen)

Smilies

Richtlijnen voor reacties (uitgebreid)