Badminton Vereniging Almere

Josephine Wentholt wint met Jong Oranje in Guadelajara!

Om 19:00 uur gisteravond plaatselijke tijd (02:00 uur bij ons in Nederland) trad Josephine aan voor de eerste teamwedstrijd van Nederland tegen Puerto Rico. Na vier zeges van haar teamgenoten mocht Josephine samen met Tamar Peters als vijfde partij de VD spelen tegen twee Puertoricaansen met de prachtige namen Daneysha Santana en Irytsha Gonzalez. Zonder al te veel moeite werd het een overwinning van de twee Nederlandse dames: 21-15 en 21-15 en daarmee was de eerste teamoverwinning van Oranje op dit World Junior Championship 2010 een feit!

Uitslagen

GD Visch Eijbergen/Middelburg - Medina/Torres 21-11 21-05 1-0
VE Peters - Santana 21-15 21-12 1-0
ME Fransman - Roman 21-13 21-09 1-0
MD Middelburg/Muns - Torres/Aviles 21-04 21-08 1-0
VD Peters/Wentholt - Santana/Gonzalez 21-15 21-15 1-0

Josephine stuurde ons het volgende korte stukje waarin zij verslag doet van haar reis en aankomst.

“…..Maandag 12 april vertrokken we rond 13:50 uur met het vliegtuig naar Atlanta (VS). We vlogen met KLM en het eten was echt heerlijk!
We kregen echt van alles, pasta, mini pizza, ijs, appeltaart, soesjes etc. Het was een reis van 8,5 uur maar gelukkig konden we in het vliegtuig films kijken. Vanuit Atlanta vlogen we met Delta Airlines naar Guadalajara, Mexico. Dit was een reis van vier uur en dit vliegtuig was wat minder, het zag er van binnen nogal oud uit en het was echt heel krap. Eindelijk aangekomen in Guadalajara waren we allemaal kapot. Het is hier zeven uur vroeger dan in Nederland en we kwamen om 23:00 uur met het vliegtuig in Guadalajara aan, dus voor ons was het eigenlijk al 6.00 uur 's ochtends. We werden op het vliegveld netjes opgewacht door een chauffeur en die bracht ons naar het hotel. Het hotel heeft wat mankementen, bij sommigen deed de wc het niet of de douche werkte niet goed, maar we hebben wel gratis internet en een zwembad! We mogen in het hotel geen water uit de kraan drinken, omdat de kans bestaat dat we dan ziek worden. Toen we in het hotel waren aangekomen gingen we gelijk naar bed.

De volgende dag was ik vanwege de jetlag al om half zes klaarwakker, dus ben maar wat vroeger gaan ontbijten dan gepland. Daarna hebben we twee uurtjes getraind in de wedstrijd hal, die ongeveer 20 minuutjes rijden van het hotel vandaan is. De weg naar de sporthal is één lange weg met alleen maar stoplichten en het is ook nog eens heel erg druk op de weg, het is één grote chaos. Hier en daar staat er een mannetje met een mitrailleur in z'n handen en er zijn overal zwervers en bedelaars.
Na de training mochten we eventjes van het zonnetje genieten, dus we gingen met z'n allen naar het zwembad wat bij het hotel hoort. Het is hier echt heel erg warm, elke dag 30 graden, geen wolkje aan de lucht en af en toe een koel briesje! Vandaag hebben we getraind van 10.00 tot 12.00 uur, daarna weer even in het zonnetje gelegen en er was nog een training gepland van 17.00 tot 19.00 uur maar die gaat niet door.

’s Avonds gaan we uit eten, meestal naar een Mexicaans restaurant. Het eten hier is heerlijk en voor € 60 eten we met z’n negenen inclusief drankjes, heel goedkoop allemaal dus.
Gisteren hebben we twee uur getraind in een trainingshalletje waar allemaal kleine kinderen training kregen. Ook hebben we wedstrijdjes gespeeld met wat Mexicaanse kinderen van tien jaar, dat was echt heel leuk om te doen!

Thamar Peter, Soraya Visch Eibergen en Josephine Wentholt veilig onder de hoede van de plaatselijke Bromsnor

Onze eerste landenwedstrijd is vanavond om 19:00 uur, we spelen dan tegen Puerto Rico. Morgen staat om 12:00 uur lokale tijd de wedstrijd tegen Thailand gepland!
De wedstrijden zijn te volgen via: http://www.toernooi.nl/sport/tournament.aspx?id=E8A3C1CE-55FE-4ADA-B99B-D3FFD4262A3F (er is ook livescore, staat rechtsboven als het goed is).

Heb wat fotootjes als bijlage aan de mail toegevoegd en ik zal snel weer wat laten horen!

Groetjes Josephine….”

Om 19:00 uur onze tijd volgt dus de teamwedstrijd tegen het sterke Thailand!

Tot nu toe 1 reactie op dit bericht. Reageer ook ↓.

1. Henk Staats op 17-04-2010 om 09:57 uur

Gefeliciteerd met de overwinning en een heel leuk verslagje!

Reageer op dit bericht (“Josephine Wentholt wint met Jong Oranje in Guadelajara! ↑”)

(wordt niet getoond op de website)
(wordt aan uw naam gekoppeld)
(nee invullen)

Smilies

Richtlijnen voor reacties (uitgebreid)