Badminton Vereniging Almere

Teamindeling jeugd seizoen 2013/2014 definitief

Zoals gebruikelijk is de definitieve jeugd teamindeling weer eerder bekend gemaakt dan die van de senioren. Normaal gesproken ligt er tussen die momenten ongeveer een maand, ditmaal was de strijd een stuk spannender. Met ruim een uur waren we de bekendmaking van de indeling van de senioren toch weer voor. De definitieve jeugdteamindeling hangt op in de zaal en zal binnenkort op de gebruikelijke plek op de site per team gepubliceerd worden.

De reden dat we relatief laat zijn met het definitief maken van de jeugd teamindeling is gelegen in de vele gesprekken die we dit jaar over de concept teamindeling hebben gevoerd. Dit zijn er veel meer geweest dan anders en ook veel meer met ouders dan we gewend waren. Een verklaring hebben we als verantwoordelijke trainers ook niet direct hiervoor, behalve dat we zien dat ouders tegenwoordig meer betrokken lijken te zijn bij iets als de teamindeling

Net als altijd is het maken van de teamindeling een proces wat zorgvuldig verloopt en waarbij met zoveel mogelijk wensen rekening wordt gehouden. De puur technische inbreng en kijk van de trainers is hierbij niet altijd doorslaggevend. Het gaat er vooral om dat we alle spelers die zich aanmelden, proberen een plaatsje te geven, en dat we daarbij evenwichtige en leuke teams op de been brengen. Dit jaar was het vooral een probleem om alle wensen op een goede manier met elkaar te verenigen. En op het moment dat die wensen elkaar uitsluiten moeten er keuzes gemaakt worden.

Met de vele gesprekken in het achterhoofd zijn we op de genoemde teamindeling uitgekomen. Met vijftien teams, één meer dan vorig jaar en met ruim 75 competitiespelers wordt ook hier de stijgende lijn bij de BVA jeugd doorgetrokken. De meeste teams krijgen naar verwachting een uitdagend seizoen, waarmee ook één van onze andere doelstellingen wordt ingevuld. Behalve een leuke en gezellige competitie hopen wij als trainers dat je er ook een heleboel van opsteekt.

Om het seizoen goed te beginnen wordt er voor het eerst een teambuilding dag georganiseerd. Deze dag staat vooralsnog gepland voor zondag 1 september en is een uitgelezen mogelijkheid voor de nieuwe teams om zichzelf als team te presenteren. De dag wordt gezellig, (in)spannend, dwingt jullie tot samenwerken, maar betekent vooral heel veel plezier met je eigen teams en al die andere teams. Maar daarover later meer.

Tot nu toe 1 reactie op dit bericht. Reageer ook ↓.

  1. Henk Staats op 01-06-2013 om 08:03 uur

    Wat een prima idee, de teambuildingsdag voor de jeugd!

Reageer op dit bericht (“Teamindeling jeugd seizoen 2013/2014 definitief ↑”)

(wordt niet getoond op de website)
(wordt aan uw naam gekoppeld)
(nee invullen)

Smilies

Richtlijnen voor reacties (uitgebreid)